Lidkøb, Københavns største loppesupermarked nomineret til årets nye butik på AOK

Hvad kan Lidkøb loppesupermarked

En hel del, faktisk 😉

  1. Det kan få dig til at rydde op
  2. Det kan få dig til at booke en stand
  3. Det kan give dig overskud sidst på måneden
  4. Det kan gøre dig og køberne glade
  5. Du er nu en rigtig genbrugsqueen 😍✨

Jeg synes, at hele konceptet er supergodt!

Kender du ikke Lidkøb endnu, kan jeg fortælle, at det er Københavns nye flotte loppesupermarked med over 450 reoler, hvor private sælger deres brugte varer inden for både mode, bolig & børn.

Du finder også en hyggelig café med god plads til barnevogne.

Hvordan foregår det

Du booker din stand online eller nede i butikken.

Derefter beskriver du alle dine varer med info om mærke, størrelse, farve og pris, og lægger det ind i Lidkøbs bookingsystem.

Du tilbydes at komme med dit tøj dagen før (1 time før lukketid) din standperiode starter, og gøre din stand salgsklar. Lidkøb printer dine prismærker i butikken, og du kan nu gå i gang med at prismærke tøjet. Et godt tip jeg fik af Lidkøb:

Læg dit tøj i samme orden, som du har beskrevet det! Det gør arbejdet meget nemmere og hurtigere, når du skal hænge tøjet på bøjler og skyde prisen i.

Du får automatisk alarmer med til tøj, der koster over 100,- kr. (det koster ikke ekstra). Det er helt frivilligt, om du vil benytte dig af dem.

Når du har solgt et stykke tøj, kan du følge med i dit eget salg online. Pengene bliver sat ind på den bankkonto, du har angivet i forbindelse med oprettelsen af standen.

Overførsel sker til din konto to gange om måneden. For at sælge varerne tager Lidkøb en kommission på 15%.

Masser af gode stykker tøj

Søsser, en veninde og jeg har slået kludene sammen – i hvert fald et stykke tid. Nærmere betegnet to uger.

Sorteret og ryddet op i vores tøj, og det er der kommet denne charmerende stand ud af.

Vi har valgt en lejeperiode på 14 dage, og det har vi betalt 400,- kr. for. Men du kan også nøjes med en uge til 225,- kr.

Hvad sælger bedst

Baseret på tidligere erfaringer fra både Postbazaren i Valby og Nordvest, hvor jeg har haft stand flere gange, kan jeg konstatere, at overtøj, kjoler, skjorter, støvler og sko sælger bedst, og det skal helst være mærkevarer.

Det er meget sværere at komme af med bukser, nederdele og ikke-mærkevare tøj.

Generelt er det selvfølgelig også sådan, at jo billigere tøjet er, jo nemmere kommer du af med det. Husk også at det tøj, du hænger på din reol, skal være lidt lækkert… og ikke bære præg af at være blevet vasket en million gange…

Gode ideer til fremme af salget

Hæng aldrig for meget tøj på din reol. Vi har fået anbefalet max. 50 stykker tøj, og det er, hvad der hænger nu godt og vel.

Sæt skilte op, der viser, hvad din stand kan tilbyde. For eksempel er der lidt af hvert rent størrelsesmæssigt på vores stand, hvilket vi har markeret med det gule ‘skilt’ og på det røde ‘skilt’ lokker vi med tørklæder.

Allerede nu ser vores hjemmelavede skilte ud til at have en effekt, for dag 1 (uden skilte) solgte vi ikke noget!

Dag 2 kom skiltene på og vi solgte 3 stykker tøj – forsætter det, ja så ser det altså rigtigt godt ud 😀

Dag 3 har vi solgt 2 stykker tøj, så vi er faktisk godt tilfredse lige pt.

PS. For et engangsbeløb på 25,- kr. (i max. 4 uger) kan du få fremhævet sko, overtøj med mere som vist her på billedet. Værd at overveje.

Tjek Lidkøb ud her!

 

 

Efterlad en kommentar